Övrig

iPod touch Enklaste jailbreak någonsin - ingen dator krävs!

Status
Inte öppet för fler svar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Nästa

Gå till sidan

Nästa Sista P

planetväsen

Originalaffisch
11 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Tack vare hdm från Metasploit är vi nu beväpnade med kunskapen om hur vi skräddarsyr våra egna exploit-tiffs. Hans grundarbete med pålitlig kodexekvering har möjliggjort bättre jailbreaks. Han är speciellt att beundras för den pedagogiska detaljen som gör att alla får en bättre förståelse för hans tekniker och apparatens inre delar.

Baserat på hans arbete har jag skapat en tiff som helt jailbreakar iPod, installerar Installer.app och OpenSSH, tillsammans med ett enkelt på/av-program som låter dig slå på eller av SSH/SFTP/SCP för både säkerhets- och batterisparande syften .

SummerBoard är inte längre installerat eftersom den senaste versionen från Installer.app fungerar bra och kräver inget mixtrande.

Du behöver en relativt stabil wi-fi-anslutning för detta, eftersom din iPod kommer att ladda ner ett par megabyte med information.

Så det finns nu två steg, varav ett är valfritt:

1. Återställ och/eller uppdatera din iPod/iPhone till en ny kopia av 1.1.1-firmware. Detta är förmodligen inte nödvändigt om du inte har bråkat med din iPod för mycket.
2. I Safari på din iPod, besök dn.vc/jb (ett alias för http://www.slovix.com/touchfree/jb )

Safari kraschar efter ett ögonblick. Ingenting verkar hända på cirka 30 sekunder (så ha tålamod). Sedan startar iPod automatiskt om och du blir jailbreakad!

Det är ganska vackert, enligt mig, eftersom det är enkelt och plattformsoberoende (spelar ingen roll om du kör Mac eller PC).

Detta kommer förmodligen att vara det enklaste sättet... tills Apple fixar TIFF-säkerhetshålet, så njut medan du kan.

Jag kommer att göra källkoden tillgänglig för alla som kontaktar mig. Det är ganska trivialt att sätta upp speglar.

Åh, och P.S.: En shout-out och rekvisita till rezn som var den första att få något liknande att fungera. Min implementering är helt oberoende och är snyggare (eftersom den använder HTTP istället för att kräva rå TCP och socat) IMHO, men han var den första och hans framgång fick mig att göra min egen.

Video om hur processen ska se ut: http://www.youtube.com/watch?v=RHHPVhDfxT8 D

David G.

10 april 2007


Alaska
  • 28 oktober 2007
Är det möjligt att göra detta och sedan återställa till ett absolut orört tillstånd, så mycket att vet inte och ogiltigförklarar min garanti ska jag skicka in den av någon anledning? P

papegojhuvudmjb

4 mars 2007
  • 28 oktober 2007
David G. sa: Är det möjligt att göra detta och sedan återställa till ett absolut orört tillstånd, så mycket att vet inte och ogiltigförklarar min garanti ska jag skicka in den av någon anledning?

klicka på återställ i itunes
Reaktioner:Markgifford49 C

Corius

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Hej

Jag provade http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari kraschade och sedan startade ipoden om, efter omstarten förblir den frusen i apple-logotypen. Jag kan inte komma förbi logotypen och kan inte gå in i återställningsläge heller, jag murade min ipod!

All hjälp kommer att uppskattas.

Tack. D

dschiller

7 maj 2007
  • 28 oktober 2007
Jag har provat detta efter många misslyckade försök med andra metoder (se denna tråd) och jag är glad att kunna säga att det fungerade! Det här är fantastiskt!

Grattis till utvecklaren av detta!

Skål
Daniel M

mmfy

23 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Corius sa: Hej

Jag provade http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari kraschade och sedan startade ipoden om, efter omstarten förblir den frusen i apple-logotypen. Jag kan inte komma förbi logotypen och kan inte gå in i återställningsläge heller, jag murade min ipod!

All hjälp kommer att uppskattas.

Tack.

dschiller sa: Jag har provat detta efter många misslyckade försök med andra metoder (se denna tråd) och jag är glad att kunna säga att det fungerade! Det här är fantastiskt!

Grattis till utvecklaren av detta!

Skål
Daniel

Så funkar det eller inte?? P

planetväsen

Originalaffisch
11 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Corius sa: Hej

Jag provade http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari kraschade och sedan startade ipoden om, efter omstarten förblir den frusen i apple-logotypen. Jag kan inte komma förbi logotypen och kan inte gå in i återställningsläge heller, jag murade min ipod!

All hjälp kommer att uppskattas.

Tack.

Den första omstarten kan ta upp till två minuter, så ha tålamod. Om du avbröt omstarten kan du behöva återställa. (Jag antar att enheten startade om automatiskt) C

coreybox

28 oktober 2005
  • 28 oktober 2007
fungerade utmärkt för mig DE

LGShepherd

27 juni 2007
Teesside, Storbritannien
  • 28 oktober 2007
Jag har precis gjort detta och det fungerar utmärkt!

Men jag har en fråga, hur lägger jag till andra appar till detta? installationsprogrammet har ett gäng av dem, men jag skulle vilja ha iphone-apparna på min touch också, hur skulle jag göra detta?

tack
Liam D

dschiller

7 maj 2007
  • 28 oktober 2007
LGShepherd sa: Jag har precis gjort det här och det fungerar utmärkt!

Men jag har en fråga, hur lägger jag till andra appar till detta? installationsprogrammet har ett gäng av dem, men jag skulle vilja ha iphone-apparna på min touch också, hur skulle jag göra detta?

tack
Liam

Använder iJailbreak för att installera iPhone-apparna makt fungerar, fast jag har inte testat det. Om du provar det, vänligen meddela oss om det fungerar.

Lakvatten

till
13 januari 2005
Mellan katter, hundar och vandringslust.
  • 28 oktober 2007
planetbeing sa: Det är ganska vackert, enligt mig, eftersom det är enkelt och plattformsoberoende (spelar ingen roll om du kör Mac eller PC).

Ja, beröm för enkelheten. Men vackert är inte vad jag skulle kalla ett showstoppande, allmänt dokumenterat säkerhetsbrist.

Den svagaste vektorn att attackera är det mänskliga elementet. Folk vill verkligen ha appar på sin iPod touch och iPhone. För mig är det inte en situation jag skulle kalla 'vacker'. P

planetväsen

Originalaffisch
11 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Lixivial sa: Ja, beröm för enkelheten. Men vackert är inte vad jag skulle kalla ett showstoppande, allmänt dokumenterat säkerhetsbrist.

Den svagaste vektorn att attackera är det mänskliga elementet. Folk vill verkligen ha appar på sin iPod touch och iPhone. För mig är det inte en situation jag skulle kalla 'vacker'.

Hacks är vackra, brister är det inte. Om du vill se något fult, läs specifikationerna för TIFF. Just det faktum att jag bara genom att surfa på min webbplats kan göra vad jag vill med din enhet är uppenbarligen mycket farligt. Så snart jag har granskat de patchar som nu är tillgängliga för det säkerhetshålet kommer jag att applicera dem automatiskt. För nu, trots olycksbådande varningar från vissa säkerhetsexperter, har inget skadligt förefallit utnyttja dem. Det är dock inte otänkbart att någon så småningom kan tycka att det skulle vara kul att ha ett iPhone/iPod-botnät. Haha.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar med ditt andra stycke. Menar du att folk som vill ha tredjepartsapplikationer inte är 'vackert'? Vem är du? Steve Jobs?

Eller menar du att på något sätt är människor som vill ha applikationer från tredje part på sin enhet säkerhetsbrister. Det är inte riktigt sant; människor är bara säkerhetsbrister när de agerar på osäkra sätt. Att använda TIFF-exploat från en känd källa är lika riskabelt som att installera ett program från en känd källa. Jag är trots allt inte BonzaiBuddy. Att se till att inte öppna e-postmeddelanden eller besöka webbplatser från skumma källor kommer fortfarande att tjäna till att skydda säkra människor tillräckligt för tillfället (men inte när skadlig programvara faktiskt börjar dyka upp).

Önskan hos människor att ha applikationer från tredje part tenderar att få säkerhetssårbarheter på iPhone och iPod touch att dyka upp snabbare än de skulle normalt, på grund av den enorma ansträngning som samhället lägger ner på att hitta sprickor i rustningen och kila dem vidöppna . Att argumentera för att det är dåligt är som att argumentera för säkerhet genom dunkel. Om de nuvarande hackarna inte hittar dessa problem när de letar efter sätt att aktivera applikationer från tredje part och publicera dem, kommer vissa andra att sälja dessa sårbarheter till spammare och botnätägare istället.

I vilket fall som helst kan vi båda vara överens om att både iPhone och iPod touch för närvarande är bedrövliga när det gäller säkerhet. Jag tycker bara att dina andra kommentarer är förvirrande.

evilgreg

13 augusti 2007
  • 28 oktober 2007
WOW! Bra jobbat med detta hack, och till skillnad från killen några inlägg ovanför mig, håller jag med dig om att detta är vackert gjort. Detta kommer att spara MÅNGA människor större huvudvärk, och jag vet att om jag måste återställa min iPod, kommer jag att använda den här metoden för shure. Kompatibel med iPhone antar jag? DE

lupka

30 september 2007
  • 28 oktober 2007
Jag gjorde min jailbreak den hårda vägen för några veckor sedan, men det är verkligen coolt att se något sådant. MED

zagnutts

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Problem med jailbreaking

Jag kunde besöka http://www.slovix.com/touchfree/jb/ på safari. Allt verkade fungera bra. Webbläsaren stängdes och iphone startade om. Men efter omstarten har ingenting förändrats. Några förslag? Jag fick precis telefonen och gjorde till och med en återställning. P

planetväsen

Originalaffisch
11 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
zagnutts sa: Jag kunde hälsa på http://www.slovix.com/touchfree/jb/ på safari. Allt verkade fungera bra. Webbläsaren stängdes och iphone startade om. Men efter omstarten har ingenting förändrats. Några förslag? Jag fick precis telefonen och gjorde till och med en återställning.

Du använder en iPhone, eller hur? Är du aktiverad?

Försök också starta om enheten igen. Det skadar inte heller om du försöker besöka webbadressen igen. Om dessa åtgärder inte fungerar, kom tillbaka hit och berätta för det är verkligen konstigt. C

Corius

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Jag avbröt omstartsprocessen efter safarikraschen :S

Jag kan gå in i återställningsläget och min dator känner igen och försöker 'återställa och uppdatera' men iTunes ger mig 'iPoden kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt med minne tillgängligt.

Jag är lite vilsen här. J

jigimu

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
Det var enkelt!

Ja, det fungerade bra utan problem!! Tack till den ansvariga nörden D

dxerboy

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
FYI där ute: tredje gången var charmen för mig. Mycket mycket söt hack. Skål! MED

zagnutts

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
planetbeing sa: Du använder en iPhone, eller hur? Är du aktiverad?

Försök också starta om enheten igen. Det skadar inte heller om du försöker besöka webbadressen igen. Om dessa åtgärder inte fungerar, kom tillbaka hit och berätta för det är verkligen konstigt.

Jag använder en iPhone men är inte aktiverad. Jag har försökt starta om den igen, men fortfarande ingenting. S

Shnoops

28 oktober 2007
  • 28 oktober 2007
snabb fråga

Låt oss nu säga att jag använder den här expoilten för att hämta installationsappen och så. nu när apple låter den senaste firmware kommer jag att kunna göra en återställning och sedan kunna uppgradera?

Lakvatten

till
13 januari 2005
Mellan katter, hundar och vandringslust.
  • 28 oktober 2007
planetbeing sa: Men det är inte otänkbart att någon så småningom kan tycka att det skulle vara kul att ha ett botnät för iPhone/iPod.

Jag tänkte mer som att korrumpera basbandet eller förvirra nvram (enanvändarläge) -- parametrar som en återställning *inte* fixar. Men ja, alla illvilliga avsikter.

Hur som helst, jag ber om ursäkt för att jag förmodligen läste din kommentar som jag ursprungligen citerade fel. Jag tycker bara att det är intressant att i det här fallet -- som är själva definitionen av 'fjärrkörning av kod' -- hyllas hack baserade på denna brist med stora applåder. Jag tänker bara på vad som skulle ha hänt om detta var ett Mac OS X-fel och det avslöjades för allmänheten som ett stort problem med libtiff av en säkerhetsexpert.

planetbeing sa: Jag är inte riktigt säker på vad du menar med ditt andra stycke. Menar du att folk som vill ha tredjepartsapplikationer inte är 'vackert'? Vem är du? Steve Jobs?

... Att argumentera för att det är dåligt är som att argumentera för säkerhet genom dunkel.

Nej, (möjligheten till) appar från tredje part är anledningen till att jag köpte min iPhone den 29 juni.

Hur som helst, jag sa att människors djupa önskan om en lättanvänd jailbreak-metod gör social ingenjörskonst ännu enklare än vad det redan är. Utsikterna för en enhet som har och förlitar sig mycket på kamera, mikrofon och tangentbord är en dataguldgruva. Jag sa det inte har eller skulle hända, men mer än det skulle kunna (vilket anger det uppenbara... uppenbarligen. ) Och jag antydde inte att du skulle skapa en skadlig mjukvara, men jag varnade generellt för att bara blint följa proklamationer från människor om deras sätt att jailbreaka iPhone. Det är allt.

Jag menade inte att kapa din tråd, men jag själv var inte riktigt säker på vad du menade med din ursprungliga kommentar så det var därför jag svarade från början. Jag håller med om att den här metoden verkar vara den enklaste implementeringen jag har sett, och jag kommer att upprepa min beröm för dina ansträngningar. P

planetväsen

Originalaffisch
11 oktober 2007
  • 29 oktober 2007
Lixivial sa: Jag menade inte att kapa din tråd, men jag själv var inte riktigt säker på vad du menade med den kommentaren. Jag håller med om att den här metoden verkar vara den enklaste implementeringen jag har sett, och jag kommer att upprepa min beröm till dina ansträngningar.

Åh nej, det är bra. Jag ville bara göra de där poängerna ändå ett tag och behövde få ut det, haha. Ledsen att du var på den mottagande sidan av det! D

droogie69

29 oktober 2007
  • 29 oktober 2007
hej tack detta fungerar bra för mig
Jag kunde hacka den men hur kan jag redigera/lägga till min kalender
och en sak till hur kan jag få anteckningsapplikationen också C

Corius

28 oktober 2007
  • 29 oktober 2007
Jag kunde äntligen återställa Ipoden, jag ska försöka hacka igen senare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Nästa

Gå till sidan

Nästa Sista
Status
Inte öppet för fler svar.