Övrig

Foton tagna med din iPhone 1 (Original iPhone, 2g, la la la)

SPNarwhal

Originalaffisch
22 april 2009
illinois
  • 4 april 2012
Den första iPhonen. (3g och mer är inte tillåtet.)

Om du har en Flickr, gå gärna med i min iPhone 1-grupp och lägg till i poolen.

http://www.flickr.com/groups/1807589@N22/


6170016377_cebbe5fb0d_b.jpg

hobbyracer

27 augusti 2010


  • 4 april 2012
SPNarwhal sa: Den första iPhonen. (3g och mer är inte tillåtet.)

Om du har en Flickr, gå gärna med i min iPhone 1-grupp och lägg till i poolen.

http://www.flickr.com/groups/1807589@N22/


Bild

Klicka för att expandera...



1o7uc9.jpg

SPNarwhal

Originalaffisch
22 april 2009
illinois
  • 4 april 2012
hobbyracer sa:

Bild Klicka för att expandera...

Wow, hej! TILL

AdrianK

19 februari 2011
  • 4 april 2012
Bra ide.

IMG_0060.jpg

Roessnakhan

16 september 2007
ABQ
  • 4 april 2012
Jag har bara några få som fortfarande flyter runt. Här är några från Chatsworth House när jag var i Storbritannien.

Bilagor

  • Visa medieobjekt ' href='tmp/attachments/img_0006_2-jpg.334190/' > IMG_0006_2.jpg'file-meta'> 1 MB · Visningar: 696
  • Visa mediaobjekt ' href='tmp/attachments/img_0041_2-jpg.334191/' > IMG_0041_2.jpg'file-meta '> 1 001 KB · Visningar: 422

aawil

18 maj 2008
  • 17 april 2012
Tog detta med den ursprungliga iPhone- och Pano-appen.

Bilagor

  • Visa mediaobjekt ' href='tmp/attachments/img_0265-jpg.336255/' > IMG_0265.jpg'file-meta '> 513,1 KB · Visningar: 583
D

Förstör allt

28 februari 2012
Förenta staterna
  • 17 april 2012
Vilken typ av kamera finns i iPhone 1? Dessa bilder ser underbara ut!! 9

9367942

Inställt
16 maj 2010
  • 18 april 2012
Destroysall sa: Vilken typ av kamera finns i iPhone 1? Dessa bilder ser underbara ut!! Klicka för att expandera...

iPhone 1 hade en liten 2 megapixel kamera utan justerbar fokus, och faktiskt när den ursprungliga iPhonen kom ut var kameran en av de faktorer som har kritiserats mest för den eftersom det redan fanns andra telefoner med bättre kamerakvalitet tillgängliga på marknaden.

Men som det visade sig senare var iPhone revolutionerande på många sätt eftersom iPhone-kameran startade en helt ny trend inom fotografi, som blev ikonisk med åren och visade att för att ta fantastiska bilder är det inte en fråga om själva kameran, utan om fotografens öga och ha din kamera redo till hands precis i tid för att fånga ögonblicket. Det är därför den ursprungliga iPhone-kameran främjade utvecklingen av en ny trend som kallas 'iPhoneography' som ger skapandet av fantastiska bilder med något så vanligt som en telefon som du bär i fickan. Detta är också anledningen till att iPhone-kameran förbättrats under åren och nu har nått en fantastisk professionell kvalitet med 4S-modellen.

Men hur som helst, iPhone 1-kameran betraktas numera som en viktig sak eftersom den var den första som startade denna trend, samtidigt som den behöll en sorts 'retro'-känsla. och jag tror att det är därför vi idag tycker om att samla och titta på bilder tagna med en 5 år gammal telefon. Senast redigerad: 18 april 2012 H

hafr

21 september 2011
  • 18 april 2012
Gibsonsoup sa: iPhone 1 hade en liten 2 megapixel kamera utan justerbar fokus, och faktiskt när den ursprungliga iPhone kom ut var kameran en av de faktorer som har kritiserats mest för det eftersom det fanns andra telefoner med bättre kamera kvalitet som redan finns på marknaden.

Men som det visade sig senare var iPhone revolutionerande på många sätt eftersom iPhone-kameran startade en helt ny trend inom fotografi, som blev ikonisk med åren och visade att för att ta fantastiska bilder är det inte en fråga om själva kameran, utan om fotografens öga och ha din kamera redo till hands precis i tid för att fånga ögonblicket. Det är därför den ursprungliga iPhone-kameran främjade utvecklingen av en ny trend som kallas 'iPhoneography' som ger skapandet av fantastiska bilder med något så vanligt som en telefon som du bär i fickan. Detta är också anledningen till att iPhone-kameran förbättrats under åren och nu har nått en fantastisk professionell kvalitet med 4S-modellen.

Men hur som helst, iPhone 1-kameran betraktas numera som en viktig sak eftersom den var den första som startade denna trend, samtidigt som den behöll en sorts 'retro' smak. och jag tror att det är därför vi idag tycker om att samla och titta på bilder tagna med en 5 år gammal telefon. Klicka för att expandera...

Jag har alltid trott att det berodde mer på hur lätt det var att ta en bild och ladda upp den till Flickr, Facebook och så vidare än att ha 'kameran till hands' som gjorde iPhone-fotografering så stor. Jag tog inte fler bilder med min original-iPhone än jag gjorde med den Nokia jag hade tidigare, men jag gillade verkligen att titta på dem och ladda upp dem mer med iPhone. 9

9367942

Inställt
16 maj 2010
  • 18 april 2012
hafr sa: Jag har alltid trott att det beror mer på hur lätt det var att ta en bild och ladda upp den till Flickr, Facebook och så vidare än att ha 'kameran till hands' som gjorde iPhone-fotografering så stor. Jag tog inte fler bilder med min original-iPhone än jag gjorde med den Nokia jag hade tidigare, men jag gillade verkligen att titta på dem och ladda upp dem mer med iPhone. Klicka för att expandera...

visst, delningsförmågan hade sin del i att öka iPhone-fotograferingen, men jag pratade mer från fotografens synvinkel, och för mig har jag ägt många andra telefoner innan iPhone, men jag har aldrig övervägt att använda dem som ett kreativt verktyg, medan iPhone gav mig denna möjlighet. Jag har tagit några riktigt intressanta bilder med den som jag aldrig skulle ha gjort innan jag hade en iPhone. Men återigen, uppenbarligen pratar jag ur en fotografisk och konstnärlig synvinkel. varje mobiltelefon är lämplig för att ta en bild på din fulla kompis på en fest och lägga upp den på facebook

SPNarwhal

Originalaffisch
22 april 2009
illinois
  • 18 april 2012
Jag gillar verkligen kvaliteten på en iPhone 1. Den är ganska hemsk men den ger den ett visst utseende som jag tycker är riktigt snyggt. Det är nästan som att använda en gammal digitalkamera, innan de verkligen började sätta fart på tekniken och nu är de supersnygga. Nästan som film, på ett sätt, när det inte blir perfekt. Ger det mer av en realistisk känsla, snarare än bara ett foto och en konstform. Sättet det suddar ihop allt, jag gillar det bara mycket. Jag vet inte varför, realistiskt sett är ett foto av superhög kvalitet vackert och tilltalande att titta på, men den låga kvaliteten får det nästan att verka som en målning snarare än ett fotografi.

Jag försöker dock inte ge en ursäkt till att iPhone 1 har en hemsk kamera, och jag tvivlar på att det var vad Apple försökte göra. De borde ha släppt en bättre kamera om de kunnat, de säger att de bara gillar att släppa det bästa och använda de bästa sakerna, men tävlingens kamera var av bättre kvalitet, hade med största sannolikhet fokusering och hade förmodligen till och med blixt. Men jag är glad att det var hemskt. Återigen kommer detta från någon som tycker att NES-grafiken är snyggare än Xbox360.

Det är därför jag bara tillåter iPhone 1s i detta dock, iPhone 3 och senare är för hög kvalitet, kan lika gärna lägga till dem i fototråden jag gjorde tidigare. H

hafr

21 september 2011
  • 18 april 2012
Gibsonsoup sa: visst, delningsförmågan hade sin roll i att öka iPhone-fotograferingen, men jag pratade mer ur fotografens synvinkel, och för mig har jag ägt många andra telefoner före iPhone, men jag har aldrig tänkt på använda dem som ett kreativt verktyg, medan iPhone gav mig denna möjlighet. Jag har tagit några riktigt intressanta bilder med den som jag aldrig skulle ha gjort innan jag hade en iPhone. Men återigen, uppenbarligen pratar jag ur en fotografisk och konstnärlig synvinkel. varje mobiltelefon är lämplig för att ta en bild på din fulla kompis på en fest och lägga upp den på facebook Klicka för att expandera...

På vilket sätt var iPhone bättre lämpad än någon annan mobiltelefon med kamera i fotografisk och konstnärlig synvinkel?

Det här är vad du sa: 'att visa att för att ta fantastiska bilder är det inte en fråga om själva kameran, utan om fotografens öga och att ha din kamera redo till hands precis i tid för att fånga ögonblicket.'

Så det handlar inte om kvaliteten på kameran. Andra kameratelefoner hade omedelbar tillgång till kameran medan en iPhone måste låsas upp och sedan ha kameraappen hittad och öppnad, så iPhone är inte mer 'till hands' än andra telefoner, utan tvärtom. Detta lämnar personen som tar bilderna som den enda faktorn, och det har ingenting att göra med iPhone alls. Så ni förstår varför jag är nyfiken. Har du glömt något, eller har jag missat något uppenbart? 9

9367942

Inställt
16 maj 2010
  • 18 april 2012
hafr sa: På vilket sätt var iPhone bättre lämpad än någon annan mobiltelefon med kamera i en fotografisk och konstnärlig synvinkel?

Det här är vad du sa: 'att visa att för att ta fantastiska bilder är det inte en fråga om själva kameran, utan om fotografens öga och att ha din kamera redo till hands precis i tid för att fånga ögonblicket.'

Så det handlar inte om kvaliteten på kameran. Andra kameratelefoner hade omedelbar tillgång till kameran medan en iPhone måste låsas upp och sedan ha kameraappen hittad och öppnad, så iPhone är inte mer 'till hands' än andra telefoner, utan tvärtom. Detta lämnar personen som tar bilderna som den enda faktorn, och det har ingenting att göra med iPhone alls. Så ni förstår varför jag är nyfiken. Har du glömt något, eller har jag missat något uppenbart? Klicka för att expandera...

Nej, du har helt rätt.
Det handlar aldrig om kameran. En fantastisk bild kommer alltid från en fantastisk fotograf, oavsett vilken kamera du fotograferar med.

Jag tror att mervärdet som iPhone gav bara var gränssnittet och det faktum att genom att i grunden vara en enkel och snygg skärm du håller i dina händer framhäver iPhonen själva bilden och reducerar processen att skapa en bild till just dig och bilden. (och iPhone 1 gjorde detta särskilt bra eftersom hela processen bestod i att trycka på en knapp, ingen fokusering, inga inställningar, inga gränssnittsdistraktioner) det är bara du och bilden du vill ta. du komponerar och skjuter. Jag tror att detta är anledningen till att iPhone är bättre lämpad än någon annan mobiltelefon med kamera i en fotografisk och konstnärlig synvinkel.
Och det är också därför det betyder så mycket på ett ikoniskt sätt. Det är precis som polaroid... visst finns det andra kameror, visst kan varje kamera ta en fantastisk bild, men det handlar bara om känslan den har.

det är därför det finns så mycket i iPhoneografitrenden och varför vi tycker om att titta på bilder tagna med en gammal iPhone. allt handlar om känslan de har. och jag tror att SPNarwhal, som startade den här tråden, väl beskrev denna känsla i sin tidigare kommentar. D

Förstör allt

28 februari 2012
Förenta staterna
  • 19 april 2012
Gibsonsoup sa: Nej, du har helt rätt.
Det handlar aldrig om kameran. En fantastisk bild kommer alltid från en fantastisk fotograf, oavsett vilken kamera du fotograferar med.

Jag tror att mervärdet som iPhone gav bara var gränssnittet och det faktum att genom att i grunden vara en enkel och snygg skärm du håller i dina händer framhäver iPhonen själva bilden och reducerar processen att skapa en bild till just dig och bilden. (och iPhone 1 gjorde detta särskilt bra eftersom hela processen bestod i att trycka på en knapp, ingen fokusering, inga inställningar, inga gränssnittsdistraktioner) det är bara du och bilden du vill ta. du komponerar och skjuter. Jag tror att detta är anledningen till att iPhone är bättre lämpad än någon annan mobiltelefon med kamera i en fotografisk och konstnärlig synvinkel.
Och det är också därför det betyder så mycket på ett ikoniskt sätt. Det är precis som polaroid... visst finns det andra kameror, visst kan varje kamera ta en fantastisk bild, men det handlar bara om känslan den har.

det är därför det finns så mycket i iPhoneografitrenden och varför vi tycker om att titta på bilder tagna med en gammal iPhone. allt handlar om känslan de har. och jag tror att SPNarwhal, som startade den här tråden, väl beskrev denna känsla i sin tidigare kommentar. Klicka för att expandera...

Välformulerat. Jag instämmer helt. Jag har den gamla Samsung BEHOLD från T-Mobile som jag använder för närvarande (har inte tagit steget till en smartphone än), men jag är intresserad av fotografering tillsammans med video. Min telefon har en 5 MP autofokuskamera och den kan göra underverk om du vet hur (kolla bara in min Flickr). Jag har tagit dåliga bilder med den, men det kan bara vara mitt fel. Jag är verkligen intresserad av en iPhone (vilken modell som helst), men jag gillar utseendet på både 4S och original-iPhone. Hade ingen aning om att den ursprungliga iPhonen kunde ta fantastiska bilder. Tack för infon, killar! Senast redigerad: 19 april 2012