Övrig

högskolestudenter: vad gillar du med dina klasser?

äckligt

Gäst
Originalaffisch
24 maj 2003
Uppenbarligen är du ingen golfare.
  • 3 september 2008
Jag undervisar i grafisk design på några högskolor i New England och jag försöker alltid ta reda på vad som fungerar och inte. Så jag undrar från er i eller nyligen tagit examen från college (inte gymnasiet) - vad älskade och hatade ni speciellt med era klasser, professorer, etc.

för mycket arbete? inte tillräckligt med arbete? förberedd? under förberedd? kort föreläsning? långa föreläsningar? försökte vara rolig? försökte vara seriös? arrogant? för mycket tönt?

Generellt kommer jag väldigt bra överens med mina elever men jag försöker alltid bli bättre.

tack! OCH

yrsonicdeath

2 juli 2007


  • 3 september 2008
Tog examen för några månader sedan...

Gillade:

Föreläsningar distribuerade i ppt eller pdf för att följa med i föreläsningar/lära till prov. (Jag tyckte att det var mest användbart i lektioner där dessa inte var allomfattande, det höll mig motiverad att delta i klassen.)

Möjlighet till en omfattande (15+ sidor) skriftlig inlämningsuppgift före halvtermin/avslutning.

Där ute

19 december 2002
NYC
  • 3 september 2008
Jag går på ett litet (2300) college med klasser med klasser med 10-25 andra studenter, vilket lämpar sig för klassdiskussioner och lämnar professorerna fria för hjälp eller vidare diskussion. Mina favoritprofessorer har alltid varit tydligt ansvarig för klassen men inte arroganta jävlar....Jag har aldrig gillat svaga professorer som böjer sig till den minsta gemensamma nämnaren i klassen eller de som försöker skrämma skiten ur alla med talet 'om du missar en uppgift, misslyckas du, missar du lektionen misslyckas du, om du är sen misslyckas du'. Ett lättsamt tillvägagångssätt verkar alltid ge bättre resonans.

Apple bläck

7 mars 2008
  • 3 september 2008
Jag har ännu inte tagit examen men ändå:

Tråkiga professorer som är för seriösa och inga skämt i klassen är definitivt av!

Jag hade några professorer som alltid försökte [och misslyckades totalt] att låtsas stämningar helt motsatta deras karaktär och upplevelsen var hemsk! Hela klassen blev trött på dem och tappade självförtroendet!

Att läsa anteckningar mellan en lektion är PATETISKT och det slutar med att vi gör narr av proffsen och tar honom aldrig på för stort allvar!

Uttryck och accent är väldigt viktigt! Monotoni får mig att somna och dålig accent droppar proffsbilden!

Till sist..... Självförtroende är väldigt mycket viktigt! Om ett proffs inte har förtroende för vad han/hon undervisar kommer klassen inte att ha något intresse för vad proffset försöker lära ut!

Mina $2/100

r1ch4rd

till
5 augusti 2005
Manchester Storbritannien
  • 3 september 2008
Genuin entusiasm går inte att slå. När läraren älskar ämnet och älskar att undervisa i det är det mycket lättare att lära sig. Att vara underförberedd är det värsta, att inte känna till bilderna för att du inte har sett dem sedan du höll samma presentation förra året är inte bra. OCH

yrsonicdeath

2 juli 2007
  • 3 september 2008
Bara för att lägga till något annat. Det viktigaste för mig som student var att veta att en professor brydde sig om eleverna.

7 på

9 november 2003
Klänning Rosa
  • 3 september 2008
Jag hade en professor som alltid gjorde uppgiften med klassen. Visserligen var han som en gud bland myror, men det var skönt att veta att han var där och gjorde jobbet med oss.

Rhosfelt

15 augusti 2007
Jag vill inte bli våldtagen :(
  • 3 september 2008
Jag är sophomore nästan junior:

Jag skulle säga försök att sikta på en medelstor mängd av allt du nämnde, bara behåll en viss entusiasm över ditt ämne. Ge inte FÖR mycket arbete, eftersom vi har andra klasser, men ge tillräckligt för att se till att de gör det, och betygsätt för slutförande så att de har incitament att göra det!

Ha närvaropoäng så att folk går i klassen.

Vanligtvis är det trevligt att ha anteckningar i ppt eller pdf bara om en elev missar lektionen är alltid väldigt trevligt.

Försök att vara rolig och ha roliga projekt för eleverna att göra, det bästa sättet att lära sig är att interagera med ämnet. Ge alltid ut ett e-postmeddelande och uppmuntra att ställa frågor genom det om de är för blyga för att göra det i klassen.

Bara några förslag

northy124

18 november 2007
  • 3 september 2008
Jag gillar att de varar i en timme och jag har bara 4 om dagen, Study business BTW.

Edit: Mina klasser har också vältränade tjejer. D

da2005pizimp

30 januari 2006
Gilbert, AZ
  • 3 september 2008
Jag gillar det faktum att jag bara tar enkla lektioner just nu och att läraren är fantastisk. N

nakamuramori2

14 augusti 2008
  • 3 september 2008
jag gillar onlinekurser. du behöver inte vara närvarande i klassen, och du kan också se föreläsningen när du vill.

Skepticalscribe

macrumors Ivy Bridge
29 juli 2008
Den bortre horisonten
  • 4 september 2008
Den bästa läraren jag hade på college var en suverän föreläsare, kvick, insiktsfull, välformulerad, passionerad – han kunde göra ämnet levande och hans entusiasm var smittande. Personligen var han lättillgänglig och anständig och gjorde sig lätt tillgänglig för eleverna.

Intellektuellt hade han förmågan att få dig att se gammalt material på ett helt nytt sätt, att få dig att tänka på sätt som du aldrig hade tänkt på; han var så duktig, han fick dig att känna dig hedrad och privilegierad att gå i hans klass, och i slutet av lektionen gjorde han alltid en poäng av att vänligt tacka eleverna för att de var med. Förutom att öppna mitt sinne för många nya kanaler var han också en fantastisk förebild som lärare.

Skål N

nakamuramori2

14 augusti 2008
  • 4 september 2008
Scepticalscribe sa: Den bästa läraren jag hade på college var en fantastisk föreläsare, kvick, insiktsfull, välformulerad, passionerad – han kunde få ämnet att levande och hans entusiasm var smittsam. Personligen var han lättillgänglig och anständig och gjorde sig lätt tillgänglig för eleverna.

Intellektuellt hade han förmågan att få dig att se gammalt material på ett helt nytt sätt, att få dig att tänka på sätt som du aldrig hade tänkt på; han var så duktig, han fick dig att känna dig hedrad och privilegierad att gå i hans klass, och i slutet av lektionen gjorde han alltid en poäng av att vänligt tacka eleverna för att de var med. Förutom att öppna mitt sinne för många nya kanaler var han också en fantastisk förebild som lärare.

Skål

vilket ämne undervisade han i?

dukebound85

17 juli 2005
5045 fot över havet
  • 4 september 2008
min favoritprofessor var cool av olika anledningar

1) insisterade på att vi skulle kalla honom John, inte doktor så och så som andra killar som vill höra den titeln

2) gjorde det till en punkt att veta ALLAs namn. det här var första gången för mig

3) intresserade sig för våra liv

4) mycket tillgänglig i form av kontorstimmar och hjälp i allmänhet, gav sitt mobilnummer och så

5) gjorde klassen mycket utmanande

kursen var en examenskurs i maskinteknik och var en av de svåraste kurserna jag någonsin har tagit

jag har inte mycket respekt för lärare som har lätta lektioner eftersom jag betalar för att bli utmanad och lära mig nytt material

bara mina tankar



å andra sidan var klassen jag hatade mest på grund av läraren. klassen var materialvetenskap mitt yngre år och vi hade en gästprofessor

killen var helt inkompetent. han berättade för oss att ekvationerna i boken var fel och sa till oss om vi använde dem skulle vi dockas. sade också att en mängd olika begrepp som presenterades i boken var felaktiga.

det blev så illa eftersom han var en så arrogant röv att vi var tvungna att prata med avdelningschefen samt den vanliga proffsen som lärde ut material. Det som slutade med att hände var att den ordinarie proffsen satt i klassen och lyssnade på föreläsningen och utmanade sedan föreläsningen. det behöver inte sägas att den besökande proffsen togs bort och vi undervisades huvudsakligen av en MYCKET kapabel GTA som hade ungefär 30 års branscherfarenhet

ph0rk

22 oktober 2003
SWVA
  • 4 september 2008
Apple Ink sa: Att läsa anteckningar mellan en lektion är PATETISKT och det slutar med att vi gör narr av proffsen och tar honom aldrig på för stort allvar!

Inte säker på exakt vad du menar med detta, men dina professorer måste titta igenom anteckningar någon gång. De har inte en termins material för 1-4 klasser i huvudet. En bra lärare ändrar sitt material från år till år för att förbli aktuellt ändå.

Jag strävar efter att komma till lektionen tidigt och jag bläddrar igenom diskussionsfrågorna jag har skrivit ner från tidigare samma dag och antecknar eventuellt fler - jag är där i första hand för att ställa frågor som eleverna har innan lektionen, men jag kommer att vara jäkla om jag bara står där och stirrar på väggen i tio minuter.

Men att läsa från anteckningar mekaniskt i klassen är dumt - fördela bara anteckningarna och låt dem läsa dem på sin egen tid. C

Uppror

11 juli 2008
  • 4 september 2008
Jag gick över från ett mycket högt rankat ingenjörsprogram vid University of Illinois i Urbana-Champaign till ett ganska taskigt program vid University of Connecticut, och den största skillnaden jag märkte är att UConn-professorer tenderar att 'bebisa' studenter. De är mer benägna att göra undantag och böja sig bakåt för att ta emot elever, istället för att låta oss ta reda på det själva. Det saktar märkbart ner tempot i klassrummet. Ibland slösar vi bort en hel period på att bara göra exempelproblem eftersom vissa barn inte får det - löjligt, om du frågar mig. Jag fick en UConn-professor att flytta ett prov i en klass med ~80 studenter bara för att några barn hade ett fysikprov samma dag. Det skulle aldrig ha hänt på UIUC. Att vara rättvis är viktigt, men jag tror att det är viktigt att också vara strikt och uppmuntra självtillit. R

rhsgolfer33

till
6 januari 2006
  • 4 september 2008
Jag brukar gilla klasser som innehåller diskussioner. En medelmängd arbete är trevligt (jag vill bli utmanad men jag har 4-6 andra klasser och att läsa 300 sidor per klass lär inte hända. Vanligtvis gör vi 1-2 kapitel per vecka i de flesta klasser I har tagit, vilket motsvarar 40-80 sidor av en lärobok per vecka. Engelska lektioner, särskilt litteratur, kan dock kräva mycket mer läsning, jag tror att Kate Choppin tenderar att vara lättare att läsa än Managerial Accounting Vol. 1). Jag föredrar finaler som antingen är ett projekt, en uppsats eller som tas med hem (med eller utan en del i klassen), icke-kumulativa finaler är också de bästa (om du redan har gett oss 2 mellanterminer varför känner du behovet att testa oss på samma material igen, utöver eventuellt nytt material?). En bra standard 90%-92%=A- och 93%-100%=A är definitivt uppskattat. Jag hatar när en professor tycker att deras klass är 'bättre' än 99% av de andra kurserna och gör betygsskalan svårare: 88%-92%=B+, wtf? Använd bara skalan som de andra professorerna på din institution använder. Dessutom, om din klass/disciplin inte lämpar sig för uppsatsskrivande, snälla låt oss inte skriva en uppsats för fan, det slösar bara vår tid och din tid. Jag njuter också när min professor är exalterad över materialet! Om du är intresserad av det är det mycket mer sannolikt att jag följer din spänning. Jag gillar också när en professor uppmuntrar olika åsikter (bara för att du lutar åt ett håll politiskt/socialt/vad som helst betyder inte att jag gör det och om jag inte gör det betyder det inte att jag har 'fel'). Betyg också faktiskt läxor för slutförande! Jag hatar att lämna in arbete som jag har slutfört och få samma betyg som slackern där borta som bara klottrade på pappret. Nu betyder detta inte att betygsätta läxor för noggrannhet, de flesta elever kommer att få saker fel och det är bra, betyg på ansträngning när det kommer till läxor. Se också över läxproblem i klassen och ge exempel, det hjälper massor! Det är också bra att spara exempel på tidigare projekt, ibland när vi tilldelas ett projekt har vi ingen aning om var vi ska börja, och exempel hjälper. Undvik gruppprojekt, det finns inget mer hårt arbetande studenter hatar än att ha sitt betyg knutet till någon slacker som sätts i deras grupp. Det är några saker jag har märkt att jag gillar med mina klasser

Apple bläck

7 mars 2008
  • 4 september 2008
ph0rk sa: Inte säker på exakt vad du menar med detta, men dina professorer måste titta igenom anteckningar någon gång. De har inte en termins material för 1-4 klasser i huvudet. En bra lärare ändrar sitt material från år till år för att förbli aktuellt ändå.

Jag strävar efter att komma till lektionen tidigt och jag bläddrar igenom diskussionsfrågorna jag har skrivit ner från tidigare samma dag och antecknar eventuellt fler - jag är där i första hand för att ställa frågor som eleverna har innan lektionen, men jag kommer att vara jäkla om jag bara står där och stirrar på väggen i tio minuter.

Men att läsa från anteckningar mekaniskt i klassen är dumt - fördela bara anteckningarna och låt dem läsa dem på sin egen tid.

Nej, det jag menar är att ett proffs förklarar i en rytm och sedan plötsligt bryter av.... för att titta i sina anteckningar medan han strosar i klassen och låter eleverna bestämma sina kvällar och sedan efter 5-10 minuter... kommer plötsligt tillbaka från graven och återupptar undervisningen!

Ja... vissa gör det medan vissa delar ut sina anteckningar i förväg och bara förklarar... vissa delar ut sina anteckningar efter klassen! B

BoingoBongo

27 april 2008
  • 4 september 2008
Diskussioner är definitivt mycket bättre än strikta föreläsningar. De tvingar alla att delta, och informationen verkar verkligen 'fastna'.

Jag gillar verkligen inte PowerPoint-föreläsningar. Jag vet att de ibland måste användas, men snälla, för Guds kärlek, gör det unikt och intressant. Jag kan inte ta ett bildspel till med information kopiera/klistras in i en grundläggande mall fylld med stavfel. Amatörtimme.

Skepticalscribe

macrumors Ivy Bridge
29 juli 2008
Den bortre horisonten
  • 5 september 2008
nakamuramori2 sa: vilket ämne undervisade han i?

Modern historia; Jag har alltid älskat historia, men han gjorde det helt fängslande. Du har alltid velat höra vad han skulle säga om ämnet för dagens klass.

Skål

Apple bläck

7 mars 2008
  • 5 september 2008
Scepticalscribe sa: Modern historia; Jag har alltid älskat historia, men han gjorde det helt fängslande. Du har alltid velat höra vad han skulle säga om ämnet för dagens klass.

Skål

Jag hade en professor en gång som undervisade i historia! Hon var omkring 50 och väldigt... pigg men jag har aldrig sett någon lära ut historia på det sättet och jag blev helt enkelt kär i ämnet! Hon var bara suverän och förklarade alla krångligheter med sådan storsinthet att hela klassen bara lyssnade! Det var en fantastisk upplevelse!

Skepticalscribe

macrumors Ivy Bridge
29 juli 2008
Den bortre horisonten
  • 6 september 2008
Apple Ink sa: Jag har ännu inte tagit examen men ändå:

Tråkiga professorer som är för seriösa och inga skämt i klassen är definitivt av!

Att läsa anteckningar mellan en lektion är PATETISKT och det slutar med att vi gör narr av proffsen och tar honom aldrig på för stort allvar!

Uttryck och accent är väldigt viktigt! Monotoni får mig att somna och dålig accent droppar proffsbilden!

Till sist..... Självförtroende är väldigt mycket viktigt! Om ett proffs inte har förtroende för vad han/hon undervisar kommer klassen inte att ha något intresse för vad proffset försöker lära ut!

Mina $2/100

Förtroende, kunskap, kvickhet och empati är alla viktiga, överens, men akademiker anställs vanligtvis på grundval av sin forskning, sina publikationer, (på senare tid) vilken typ av finansiering de kan attrahera; i sanning, och tråkigt att berätta, kommer undervisningsförmåga längst ner på listan när man anställer, och det är enormt synd eftersom det är vad eleverna kommer ihåg. Kom dock ihåg att den ofullkomliga personen framför dig vanligtvis är en specialist inom sitt område; tyvärr, ganska ofta, inkluderar detta inte en förmåga att undervisa - eller 'prestera' - inför en klass. Om du får detta i en lärare är det en stor bonus.

Jag hade en gång en professor som var den mest förtjusande, anständiga och humana individen på fakulteten. Han var en känd forskare, oändligt generös med sin tid, sin uppmuntran, sitt stöd; senare, när jag undervisade under honom, lärde jag mig att värdesätta hans intellektuella och mänskliga egenskaper. Han talade sex språk flytande, men kunde tyvärr inte undervisa på något av dem. Han led inför stora grupper (men klarade sig bra i små gruppsituationer där eleverna uppskattade hans kunskap och engagerade sig med honom.)

BTW, jag håller inte med om din kommentar om att läsa anteckningar mellan klasserna. På tal av erfarenhet så bär man inte runt på varje detalj i huvudet från år till år; du behöver fräscha upp ditt minne, och att läsa anteckningar mellan klasserna är precis det sättet att göra det på.

richardjames sa: Genuin entusiasm kan inte slås. När läraren älskar ämnet och älskar att undervisa i det är det mycket lättare att lära sig. Att vara underförberedd är det värsta, att inte känna till bilderna för att du inte har sett dem sedan du höll samma presentation förra året är inte bra.

Ja, håller helt med.

Rhosfelt sa: Jag är sophomore nästan junior:


Ha närvaropoäng så att folk går i klassen.

Vanligtvis är det trevligt att ha anteckningar i ppt eller pdf bara om en elev missar lektionen är alltid väldigt trevligt.

Försök att vara rolig och ha roliga projekt för eleverna att göra, det bästa sättet att lära sig är att interagera med ämnet. Ge alltid ut ett e-postmeddelande och uppmuntra att ställa frågor genom det om de är för blyga för att göra det i klassen.

Bara några förslag

Åternärvaro, studenter är högskolestudenter, och jag säger till dem att jag är en betald lärare, inte en polis. De är stora pojkar och flickor; det är upp till dem att delta, att ha val är en del av att vara vuxen. Jag har sällan närvaropoäng om det inte är policyn på den plats jag jobbar för.

Re anteckningar, andra affischer föraktar lärare som läser från anteckningar; som student gjorde jag det också. Jag skulle aldrig ge ut anteckningar - för en, mina föreläsningar tenderar att vara punktpunkter, och lagt till kommentarer som jag pratar runt och lägger till - det mesta är helt oskriptat (men inte oplanerat). Hur som helst, de är tänkta att läsa originalkällor, och de har handledningar och kontorstid för att ställa frågor. Håller helt med om uppmuntrande frågor och diskussioner och skratt; en bra atmosfär gör underverk.

ph0rk sa: Inte säker på exakt vad du menar med detta, men dina professorer måste titta igenom anteckningar någon gång. De har inte en termins material för 1-4 klasser i huvudet. En bra lärare ändrar sitt material från år till år för att förbli aktuellt ändå.

Jag strävar efter att komma till lektionen tidigt och jag bläddrar igenom diskussionsfrågorna jag har skrivit ner från tidigare samma dag och antecknar eventuellt fler - jag är där i första hand för att ställa frågor som eleverna har innan lektionen, men jag kommer att vara jäkla om jag bara står där och stirrar på väggen i tio minuter.

Men att läsa från anteckningar mekaniskt i klassen är dumt - fördela bara anteckningarna och låt dem läsa dem på sin egen tid.

Håller i stort sett med om detta. Till AppleInk om fantastiska historielärare, den kille jag vördade som lärare fick oss att tysta och lyssna, också; ibland slutade jag skriva, lade ner pennan och lyssnade helt enkelt. Det var en resa väl värd att ta. Och ja, han hade anteckningar, som han konsulterade ibland, när han pratade och gick under lektionen.
Skål

ravenvii

17 mars 2004
Melenkurion Skyweir
  • 6 september 2008
Scepticalscribe sa: Modern historia; Jag har alltid älskat historia, men han gjorde det helt fängslande. Du har alltid velat höra vad han skulle säga om ämnet för dagens klass.

Skål

Ja, jag hade en professor precis så här.

Och gissa vad, han är historieprofessor också! Heh.

Just nu är alla mina klasser tråkiga.*

*Jag går på juridik.

Skepticalscribe

macrumors Ivy Bridge
29 juli 2008
Den bortre horisonten
  • 6 september 2008
ravenvii sa: Ja, jag hade en professor precis så här.

Och gissa vad, han är historieprofessor också! Heh.

Just nu är alla mina klasser tråkiga.*

*Jag går på juridik.

Juristutbildningen borde inte suga; bara materialet i vissa fall är roligt och en bra lärare borde kunna köra med det och göra det gripande. (Jag studerade juridik i några år och jag håller med om att de flesta av lärarna var helt förfärliga. Jag kunde aldrig förstå varför detta skulle vara så givet att en del av den materiella rättspraxisen - var övertygande och vissa av principerna fascinerande. Helt bortsett från sura och ointresserade lärare, tenderade det också att locka drivna, ambitiösa och ganska humorlösa studenter, åtminstone enligt min erfarenhet. Historia - åtminstone på college - tenderar att locka ganska bra lärare och studenter som vill lära sig ' saker', vilket också gör dem intressanta. Kanske är jag partisk eftersom jag övergav juridik och blev historielärare.)
Skål